L'activitat és el mitjà
d'aprenentatge i desenvolupament dels infants per excel·lència. La tasca
principal de l'educador, és proporcionar als infants aquelles situacions o moments
d'aprenentatge, que permetin als infants realitzar activitats o tenir
experiències, que li puguin ajudar en el seu desenvolupament i creixement
general i específic, considerat aquest en totes les seves facetes, ja sigui
creixement físic, psicològic, emocional, afectiu, psicomotriu, etc.
La base de la intervenció amb els
infants en aquesta unitat és la “confiança”, establint aquells llaços
segurs, que permetin una adaptació el més normalitzada possible i establir una
relació afectiva de qualitat entre els infants i l'educadora, per això hem de
proporcionar situacions d'aprenentatges mitjançant el desenvolupament de les
diferents activitats, que permetin iniciar i anar avançant gradualment en la
vinculació afectiva segura, tan necessària entre tots dos. Per això
desenvoluparem diferents tipus d'activitats que permetin treballar els
diferents continguts, objectius, valors, sentiments i emocions que es vinculen
directament amb l'establiment d'un llaç segur.
Amb caràcter general el paper
de l'educador/a en les diferents activitats:
·
Serà
flexible i adaptat a les necessitats dels infants a cada moment.
·
Fomentarà la
participació activa dels infants en l'activitat sempre partint dels seus
interessos i capacitats a cada moment.
·
Respectarà
les necessitats dels infants i les diferències individuals.
·
Presentarà
les activitats d'una forma que les mateixes despertin l'interès en els infants.
·
Treballarà
les diferents activitats des d'una perspectiva lúdica i es propiciarà que les
mateixes es converteixin en significativa per als nens.
·
Es
convertirà en el guia per desenvolupar les diferents activitats, a més de ser
dinamitzador de les mateixes.
·
Proposarà
activitats que li permetin als infants experimentar, observar, expressar i
comunicar mitjançant la utilització dels diferents tipus de llenguatges.
·
Utilitzarà
el joc com a eina didàctica.
·
Haurà de
preveure i tenir el material suficient per poder realitzar tots els infants les
activitats proposades en aquesta unitat didàctica.
·
Afavorirà un
espai el més adequat possible al desenvolupament de les diferents activitats, i
que el mateix sigui: segur, còmode i afectuós, ja que aquest espai repercutirà
en el benestar i seguretat dels infants.
·
Organitzarà
l'espai de la forma més adequada per a cada activitat.
·
Mitjançant
una actitud oberta, flexible, de comprensió, tranquil·litat, respectuosa i
afectuosa afavorirà la confiança als infants en el desenvolupament de les
diferents activitats.