Objectius

Els objectius d'aprenentatge especifiquen el grau d'aprenentatge que els infants hauran d'haver adquirit en acabar la unitat, relacionats als continguts seleccionats en aquesta unitat didàctica. Aquests objectius estan en coherència amb els objectius de cicle (primer nivell) i objectius seleccionats pel centre en la proposta pedagògica de centre.

Objectius de cicle
(Primer nivell de concreció)
Objectius de centre (PCC)
(Segon nivell de concreció)
Objectius d'aprenentatge
(Tercer nivell de concreció)
1. Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments.
Àrea 1: Descoberta d'un mateix i dels altres.
Àrea 1: Descoberta d'un mateix i dels altres.

Iniciar-se en la identificació de les emocions primaries d'un mateix i dels altres
Reconèixer algunes de les emocions primàries d'una manera lúdica.

Establir relacions positives amb les persones adultes i els infants del seu entorn
Conèixer a les persones de l'entorn escolar.
Conèixer a la mascota de la classe.

Acceptar la separació de les persones de referència i obrir la possibilitat de relació a noves persones, les educadores
Agafar confiança amb les educadores, creant una relació afectiva.
Aprendre a conviure amb altres adults i infants que no són de l'entorn familiar.
2. Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l'adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
Àrea 2: Descoberta de l'entorn.
Àrea 2: Descoberta de l'entorn.

Iniciar-se en l'adquisició de comportaments que facilitin la seva integració en els grups socials en què hi participa, assolint i acceptant les normes i costums establerts.
Sentir-se part d'un grup.
Iniciar-se en l'adquisició d'hàbits.


Iniciar-se en l'adaptació a l'entorn de l'escola amb els suports que li ofereix l'educadora i la mascota.
Adaptar-se al nou entorn de la classe.


Anar identificant progressivament els espais i les persones de la llar i acceptar-los amb tranquil·litat.
Conèixer els diferents espais de l'escola.
Desplaçar-se lliurement per la classe.
Identificar diferents elements personals (penjador, la foto del bon dia...)
4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
Àrea 3: Comunicació i Llenguatge
Àrea 3: Comunicació i Llenguatge

Expressar les emocions primaries mitjançant els diferents llenguatges
Aprendre a expressar emocions primàries (amor, por, rabia, tristesa i alegria) a partir dels diferents llenguatges (corporal, verbal, musical, plàstic)