Els
objectius d'aprenentatge especifiquen el grau d'aprenentatge que els
infants hauran d'haver adquirit en acabar la unitat, relacionats als
continguts seleccionats en aquesta unitat didàctica. Aquests
objectius estan en coherència amb els objectius de cicle (primer
nivell) i objectius seleccionats pel centre en la proposta pedagògica
de centre.
Objectius
de cicle
(Primer
nivell de concreció)
|
Objectius
de centre (PCC)
(Segon
nivell de concreció)
|
Objectius
d'aprenentatge
(Tercer
nivell de concreció)
|
1.
Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat
afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i
esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i
sentiments.
|
Àrea
1: Descoberta d'un mateix i dels altres.
|
Àrea
1: Descoberta d'un mateix i dels altres.
|
Iniciar-se
en la identificació de les emocions primaries d'un mateix i dels
altres
|
Reconèixer
algunes de les emocions primàries d'una manera lúdica.
|
|
Establir
relacions positives amb les persones adultes i els infants del seu
entorn
|
Conèixer
a les persones de l'entorn escolar.
Conèixer
a la mascota de la classe.
|
|
Acceptar
la separació de les persones de referència i obrir la
possibilitat de relació a noves persones, les educadores
|
Agafar
confiança amb les educadores, creant una relació afectiva.
Aprendre
a conviure amb altres adults i infants que no són de l'entorn
familiar.
|
|
2.
Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant
progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en
l'adquisició de comportaments socials que facilitin la integració
en el grup.
|
Àrea
2: Descoberta de l'entorn.
|
Àrea
2: Descoberta de l'entorn.
|
Iniciar-se
en l'adquisició de comportaments que facilitin la seva integració
en els grups socials en què hi participa, assolint i acceptant
les normes i costums establerts.
|
Sentir-se
part d'un grup.
Iniciar-se
en l'adquisició d'hàbits.
|
|
Iniciar-se
en l'adaptació a l'entorn de l'escola amb els suports que li
ofereix l'educadora i la mascota.
|
Adaptar-se
al nou entorn de la classe.
|
|
Anar
identificant progressivament els espais i les persones de la llar
i acceptar-los amb tranquil·litat.
|
Conèixer
els diferents espais de l'escola.
Desplaçar-se
lliurement per la classe.
Identificar
diferents elements personals (penjador, la foto del bon dia...)
|
|
4.
Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se
i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la
paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
|
Àrea
3: Comunicació i Llenguatge
|
Àrea
3: Comunicació i Llenguatge
|
Expressar
les emocions primaries mitjançant els diferents llenguatges
|
Aprendre
a expressar emocions primàries (amor, por, rabia, tristesa i
alegria) a partir dels diferents llenguatges (corporal, verbal,
musical, plàstic)
|