El projecte

L'escola bressol pels nens i nenes és una nova possibilitat d’enriquiment i ampliació de les seves experiències, una altra manera de créixer i desenvolupar-se en relació els altres companys, altres adults i nous espais.

Malgrat tot, és possible que als infants els calgui un temps per conèixer l’escola, descobrir-hi coses interessants, adequar-la a les seves necessitats i preferències i d’aquesta manera poder-ne gaudir. D’aquest temps en diem PERÍODE D’ADAPTACIÓ, aquest procés és el camí que viu l’infant en el pla dels sentiments (afectius, socials, intel·lectuals), valorant el que suposa la separació de la família i el que la seva entrada a l’escola li pot oferir.
No són tan sols els nens/es els únics que s’adapten. La família i la llar inicien una relació, i ells també s'han d'adaptar a aquesta nova situació. L’ingrés de l’infant a l'escola bressol pot fer sorgir en els pares i mares sentiments contradictoris: pors, dubtes, desconfiances…, que sovint els porten a sentir-se culpables per la decisió que han pres de portar el seu fill/a a la llar.

D'aquí neix el nostre projecte: “El període d'adaptació; Establint llaços segurs, confia”, de la importància d'establir un clima de confiança i seguretat entre família i escola per construir així aquest pont de confiança i facilitar la transició de casa a l'escola bressol de la manera més suau possible.