Objectius:
Establir i mantenir una relació afectiva amb l'adult.
Manifestar estats emocionals a través del llenguatge musical i corporal.
Tenir iniciativa en la demanda del joc de falda.Associar el moviment amb la cantarella.Gaudir del propi joc.
Desenvolupament:
Els jocs de falda es portaran a terme durant les dues
primeres setmanes del curs per tal de fer més planera l'arribada dels infants a
la llar d'infants. Els jocs de falda van molt relacionats amb els moments i els
estats d'ànim que l'educadora capta.
Els jocs de falda que farem durant aquest període són:
*Ball manetes
Ball manetes,
toca galtetes
toca-les tu,
que les tens boniquetes.
És molt important la suavitat i el ritme que s'hi
posi. L'infant s'asseu a la falda encarat a l'adult. Se l'agafa per l'avantbraç
i se li fan picar les mans, seguint el ritme de la cançó. Segons el moment es
pot fer picant les galtes del nen o de la nena.
*Bim bom
Bim,bom,
les campanes de Salom
toquen a festa i fan:
bim!,bom!,bim!,bom!
L'educadora té el nen/a a la seva falda, mirant-se
tots dos i agafant-se de les mans. Comença el balanceig, suaument, intentant
seguir el ritme.
El balanceig pot ser davant-darrere i lateral.
*Ralet-ralet
Ralet, ralet, paga dineret!
S'agafa la mà del nen/a i mentre se li canta se li fan
cercles al palmell. Quan es diu paga dineret! se li dóna un copet també al
palmell.
*Arri, arri, tatanet
Arri, arri, tatanet,
anirem a Sant Benet,
comprarem un panellet,
per dinar,
per sopar,
per a en (nom del nen/a) no n'hi ha!!!!!
Ens asseiem a terra o a la cadira, posant-nos el nen/a
a la falda. Seguint el ritme de la cançó, el fem botar, i quan diem per a
en....no n'hi ha! El tirem enrere o abaixem els genolls.
*Joc de dits
Aquest és el pare,
aquesta és la mare,
aquest fa les sopes,
aquest se les menja totes,
i aquest diu:
Piu! Piu! Que no hi ha res pel Caganiu?
Cada vers correspon a un dit de la mà o del peu del nen/a, començant pel polze i acabant pel petit, on s'allarga la cantarella. Ho podem fer també amb diferents modulacions de la veu.
Si vas a la carnisseria,
no compris carn d'aquí,
ni d'aquí,
ni d'aquí
sinó d'aquí
que n'hi ha un bon bocí!
Aquest va molt bé per fer-li a l'infant quan està
estirat al canviador. Agafem la mà del nen/a, fent-li estirar el braç i fem
veure que li anem tallant a trossets, començant per la mà i acabant a dalt de
tot del braç. Quan es diu sinó d'aquí, se li fan pessigolles a les aixelles
*La barca
La barca, puja hi baixa,
només hi pot anar
en...de mariner,
en...de capità,
en...cau a l'aigua,
en ...el va a salvar,
un petó i una abraçada
i se'n van a passejar.
Aquest joc es fa en parella i ajuda l'infant a agafar
confiança amb l'educadora i els companys.
Es posen dos infants a la falda de l'adult, un a cada
cama, de manera que quedin encarats. Mentre es canta la cançó, a la primera
estrofa, es balancegen els nens i nenes, i a la segona estrofa, seguint el que
diu el text, es fa baixar a un nen/a i seguidament a l'altre. Es fan un petó i
una abraçada i se'n van a passejar.
.