Jocs de falda

Jocs de falda
Objectius:
Establir i mantenir una relació afectiva amb l'adult.

Manifestar estats emocionals a través del llenguatge musical i corporal.
Tenir iniciativa en la demanda del joc de falda.Associar el moviment amb la cantarella.Gaudir del propi joc.



Desenvolupament:


Els jocs de falda es portaran a terme durant les dues primeres setmanes del curs per tal de fer més planera l'arribada dels infants a la llar d'infants. Els jocs de falda van molt relacionats amb els moments i els estats d'ànim que l'educadora capta.

Els jocs de falda que farem durant aquest període són:

*Ball manetes

Ball manetes,

toca galtetes

toca-les tu,

que les tens boniquetes.

És molt important la suavitat i el ritme que s'hi posi. L'infant s'asseu a la falda encarat a l'adult. Se l'agafa per l'avantbraç i se li fan picar les mans, seguint el ritme de la cançó. Segons el moment es pot fer picant les galtes del nen o de la nena.

*Bim bom

Bim,bom,

les campanes de Salom

toquen a festa i fan:

bim!,bom!,bim!,bom!

L'educadora té el nen/a a la seva falda, mirant-se tots dos i agafant-se de les mans. Comença el balanceig, suaument, intentant seguir el ritme.

El balanceig pot ser davant-darrere i lateral.

*Ralet-ralet

Ralet, ralet, paga dineret!

S'agafa la mà del nen/a i mentre se li canta se li fan cercles al palmell. Quan es diu paga dineret! se li dóna un copet també al palmell.

*Arri, arri, tatanet

Arri, arri, tatanet,

anirem a Sant Benet,

comprarem un panellet,

per dinar,

per sopar,

per a en (nom del nen/a) no n'hi ha!!!!!

Ens asseiem a terra o a la cadira, posant-nos el nen/a a la falda. Seguint el ritme de la cançó, el fem botar, i quan diem per a en....no n'hi ha! El tirem enrere o abaixem els genolls.

*Joc de dits

Aquest és el pare,

aquesta és la mare,

aquest fa les sopes,

aquest se les menja totes,

i aquest diu:

Piu! Piu! Que no hi ha res pel Caganiu?

Cada vers correspon a un dit de la mà o del peu del nen/a, començant pel polze i acabant pel petit, on s'allarga la cantarella. Ho podem fer també amb diferents modulacions de la veu.


 
*Si vas a la carnisseria

Si vas a la carnisseria,

no compris carn d'aquí,

ni d'aquí,

ni d'aquí

sinó d'aquí

que n'hi ha un bon bocí!

Aquest va molt bé per fer-li a l'infant quan està estirat al canviador. Agafem la mà del nen/a, fent-li estirar el braç i fem veure que li anem tallant a trossets, començant per la mà i acabant a dalt de tot del braç. Quan es diu sinó d'aquí, se li fan pessigolles a les aixelles
 

*La barca

La barca, puja hi baixa,

només hi pot anar

en...de mariner,

en...de capità,

en...cau a l'aigua,

en ...el va a salvar,

un petó i una abraçada

i se'n van a passejar.


Aquest joc es fa en parella i ajuda l'infant a agafar confiança amb l'educadora i els companys.

Es posen dos infants a la falda de l'adult, un a cada cama, de manera que quedin encarats. Mentre es canta la cançó, a la primera estrofa, es balancegen els nens i nenes, i a la segona estrofa, seguint el que diu el text, es fa baixar a un nen/a i seguidament a l'altre. Es fan un petó i una abraçada i se'n van a passejar.

 

.